faithhope.blogg.se

Välkommen till Faith&hope. Bakom bloggen gömmer sig en tjej i 20 års åldern som söker sitt plats i världen. Jag väljer att vara anonym och kommer att använda bloggen som en dagbok som hjälper mig att se mina framsteg att bli en starkare person. jag vill att bloggen skall vara en inspiration källa för dem som befinner sig i samma situation som mig. Hoppas att du uppskattar min blogg./ Faith and Hope

Hej och välkommen!

Publicerad 2014-09-26 14:19:00 i Allmänt,

Jag är en tjej i 20 års åldern som har nyligen flyttat tillbaka hem hos föräldrarna efter att ha bott själv i Stockholm.

För tre år sen såg jag fram emot att bo själv i den stora staden Stockholm, det hade så många möjligheter som små städerna har inte. När jag väl fick en erbjudande om jobb där tvekade jag inte att tacka ja , till en börja pendlade jag fram och tillbaka från Västerås till Stockholm men det dröjde inte länge till att jag fick en första hand kontrakt lägenhet. Livet lekte: jag hade ett fast anställning, en eget lägenhet och några vänner som jag så småningom lärde känna. jag längtade inte hem. Men lyckan varade inte längre , först blev jag och många av mina kollegor uppsagda pga arbetsbrist , sen upptäckte jag att de personer jag trodde var mina vänner visade sig vara falska vänner som spred lögner i mitt namn. Mitt tillit på folk förkrossades, jag fann ingen behag att bo kvar där länge och enda lösningen var att flytta tillbaka hem till föräldrarna. Nu är jag här, arbetslös utan vänner men jag har inte tappat hoppet om att med hårt arbete kan jag bygga upp mitt liv igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela